با وجود اینکه رسوایی آلایندگی دیزلی به شهرت فولکس واگن لطمه زده است اما کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان، یک دستاورد مهم برای این خودروساز آلمانی به شمار می رود.
تویوتا موتور پس از اینکه در سال ۲۰۱۱ به دلیل زلزله و سونامی شمال شرق جهان، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به جنرال موتورز واگذار کرد، به مدت چهار سال متوالی این عنوان را در اختیار داشت.
جنرال موتورز به مدت بیش از هفت دهه پرفروشترین خودروساز جهان بود اما تویوتا که سازنده خودروهایی مانند سدان کمری، مدل هیبریدی پریوس و مدلهای لوکس لکسوس است، در سال ۲۰۰۸ از این خودروساز آمریکایی عبور کرد.
تویوتا ۱۰.۱۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ فروخت در حالیکه فولکس واگن با فروش ۹.۹۳ میلیون خودرو و جنرال موتورز با فروش ۹.۸ میلیون خودرو در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مقامات تویوتا مکررا اعلام کرده اند دغدغه شماره یک بودن را ندارند و تنها می خواهند خودروهای خوب تولید کنند. فولکس واگن مشتاق بود عنوان برتری را از تویوتا تصاحب کند اما پس از اینکه مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت بر سر رسوایی آلایندگی دیزلی شغلش را از دست داد، این هدف را رها کرد.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/